Gamified web program for benzodiazepine discontinuation | Randomized controlled trials
Project/Area Number |
16K13048
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Research Category |
Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Research Field |
Applied health science
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Research Institution | Nagoya City University |
Principal Investigator |
Ii Toshitaka 名古屋市立大学, 大学院医学研究科, 臨床研究医 (40726410)
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Research Collaborator |
MASUDA akihiko
MUTO takashi
OGAWA sei
KONDO masaki
WATANABE norio
GOTO kunihiko
HURUMIZU katsuaki
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥2,990,000 (Direct Cost: ¥2,300,000、Indirect Cost: ¥690,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
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Keywords | 認知行動療法 / 物質使用障害 / ベンゾジアゼピン依存 / インターネット精神療法 / ゲーミフィケーション / 無作為割付試験 / アクセプタンス&コミットメント・セラピー / 抗不安薬 / 依存 / 行動療法 / 運動処方と運動療法 |
Outline of Final Research Achievements |
In this study, we designed a gaming web program for randomized simultaneous trials with benzodiazepines. Unfortunately, we could not finish the planned randomized trial, but I created a web program and conducted a preliminary survey. This is the first novel game-based web program in Japan, and it is extremely important that it is Japan's precedent in gamification-based medicine that is expected to be developed in the future. Also, as a result of the process of this study, meta-analysis on mental flexibility as an important factor for stopping substance is very important for the development of future therapeutics.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
今後、重要とされてくるITを使った医療に関する貴重な研究であった。無作為割付試験まではたどり着かなかったが、ITを使った介入の問題点を把握すると共に、パイロットスタディーにおいて実現性が高く、費用対効果も高い介入である可能性を検証できたことは大きな意義であったと考えられる。今後、本研究の成果を元に我が国におけるIT技術を使った介入が発展することが望まれる。
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Report
(4 results)
Research Products
(4 results)