Project/Area Number |
19H04229
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 62030:Learning support system-related
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Research Institution | Kumamoto University |
Principal Investigator |
Kita Toshihiro 熊本大学, 教授システム学研究センター, 教授 (20284739)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
松居 辰則 早稲田大学, 人間科学学術院, 教授 (20247232)
北村 光司 国立研究開発法人産業技術総合研究所, 情報・人間工学領域, 主任研究員 (50509742)
富田 賢吾 名古屋大学, 環境安全衛生推進本部, 教授 (70422459)
苑田 裕樹 日本赤十字九州国際看護大学, 看護学部, 講師 (70614494)
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Project Period (FY) |
2019-04-01 – 2022-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2021)
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Budget Amount *help |
¥17,160,000 (Direct Cost: ¥13,200,000、Indirect Cost: ¥3,960,000)
Fiscal Year 2021: ¥5,720,000 (Direct Cost: ¥4,400,000、Indirect Cost: ¥1,320,000)
Fiscal Year 2020: ¥5,720,000 (Direct Cost: ¥4,400,000、Indirect Cost: ¥1,320,000)
Fiscal Year 2019: ¥5,720,000 (Direct Cost: ¥4,400,000、Indirect Cost: ¥1,320,000)
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Keywords | Moodle / analytics / 心的状態推定 / VUI / 安全教育 / 態度 / chatbot / chat bot / 音声UI |
Outline of Research at the Start |
「子どもの傷害予防」「環境安全工学」「救急看護教育」の3分野を対象として、教育を行うことで防ぎ得た重大事故を防ぐための安全教育システム(各分野向けのコンテンツを載せたLMSの効果的な運用方法)を実現する。安全教育システムの核となるオンライン学習プラットフォームとして、能動的LMS(学習者の操作がなくとも学習者に能動的に作用する機能をもつLMS)を設計・開発する。
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Outline of Final Research Achievements |
We developed a prototype of a safety education system for fields of "child injury prevention," "environmental safety engineering," and "emergency nursing education." Through trials in each field, we obtained knowledge about the types of information presented in the system, the appropriate form of linking with the safety information database, and what devices are appropriate for use in the field. By integrating these results, we designed the active functions that the safety education system should have, including the mental state estimation engine. Also, as a translator of "MoodleDocs Japanese" https://docs.moodle.org/ja, we translated more than 600 pages from the English version and provided information widely to users who use Moodle in Japanese.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
「子どもの傷害予防」「環境安全工学」「救急看護教育」の各分野において、LMS (Moodle)を基盤とし、心的状態推定結果等も考慮した安全教育の実施をサポートするシステムの開発を進めることができ、社会的にも関心の高いこれらの分野での事故を防止するための教育を効果的に行うための知見を集めることができた。また、技術的情報の収集に伴う副次的成果として、日本全国のMoodleサイトの各ページにおけるヘルプ機能とリンクしている「MoodleDocs日本語版」の充実を図ることができた。
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