研究課題/領域番号 |
18K11864
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研究種目 |
基盤研究(C)
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配分区分 | 基金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分80020:観光学関連
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研究機関 | 小樽商科大学 |
研究代表者 |
Praet Carolus 小樽商科大学, 商学部, 教授 (40292081)
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研究分担者 |
鈴木 和宏 小樽商科大学, 商学部, 教授 (10708366)
王 力勇 小樽商科大学, 商学部, 准教授 (70772466)
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研究期間 (年度) |
2018-04-01 – 2024-03-31
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研究課題ステータス |
完了 (2023年度)
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配分額 *注記 |
4,030千円 (直接経費: 3,100千円、間接経費: 930千円)
2020年度: 1,170千円 (直接経費: 900千円、間接経費: 270千円)
2019年度: 2,210千円 (直接経費: 1,700千円、間接経費: 510千円)
2018年度: 650千円 (直接経費: 500千円、間接経費: 150千円)
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キーワード | social interaction / tourism / personality / travel motivation / satisfaction / experience / cross-cultural / inbound tourism / tourist-tourist / intra-cultural / tourism marketing / service encounter / segment compatibility / Social interaction / Tourism marketing / tourist interaction |
研究実績の概要 |
In FY 2023 we conducted two online surveys among a total of 600 domestic Japanese travelers and 600 outbound Japanese travelers to test a model including 1) items on traveler personality factors and travel motivations as antecedent variables, 2) self-reported social interactions with travelers from Japan and from other countries, with residents, and with service staff as core mediator constructs, and 3) satisfaction, recommendation, and revisit intention as outcome variables. We are currently analyzing these data and testing multiple SEM models. We plan to publish the results in domestic and/or international journals.
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