• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

Performance in Education Nation-wide Task Micro-Evaluation/Macro Evaluation Project

研究課題

研究課題/領域番号 19K00809
研究種目

基盤研究(C)

配分区分基金
応募区分一般
審査区分 小区分02100:外国語教育関連
研究機関南山大学

研究代表者

Kluge D・E (D・E Kluge)  南山大学, 外国語教育センター, 教授 (90298464)

研究分担者 マクレイン ジョージロバート  琉球大学, グローバル教育支援機構, 教授 (90400613)
研究期間 (年度) 2019-04-01 – 2023-03-31
研究課題ステータス 完了 (2022年度)
配分額 *注記
3,640千円 (直接経費: 2,800千円、間接経費: 840千円)
2021年度: 910千円 (直接経費: 700千円、間接経費: 210千円)
2020年度: 910千円 (直接経費: 700千円、間接経費: 210千円)
2019年度: 1,820千円 (直接経費: 1,400千円、間接経費: 420千円)
キーワードPerformance-Assisted / Performance-Based / Creativity / Student-Evaluation / Response-Evaluation / Learning-Evaluation / Micro-evaluation / Macro-evaluation / Performance in Education / PIE Conferences / PIE Publications / PIE Database / creativity / speech / drama / debate / oral interpretation / readers theatre / music performance / film-making / Research / Practice / Presentations / Student Showcase / Performances / Performance-based / Student-based Evaluation / Response-based Eval / Learning-based Eval / performance / qualitative / quantitative
研究開始時の研究の概要

The research design is a mixed one with both a quantitative element and several qualitative elements. The data, conducted using the Ellis (1997) model for micro-evaluation of tasks, will be collected for three kinds of evaluations: student-based, response-based, and learning-based.

研究成果の概要

教育におけるパフォーマンスに関する主な調査結果は以下の通りです(n=164) 1=思わない、5=大いに思う。Q3. 授業でパフォーマンスをすることは面白いと思う。(4.07そう思う)Q4. 授業でパフォーマンスをするのは簡単だと思う。(3.02 ややそう思う)。
Q5a. 授業でパフォーマンスをすることは、自分の学習に役立つと思う。(4.17 そう思う)
パフォーマンス・イン・エデュケーションの研究に携わる教員のネットワーク構築

研究成果の学術的意義や社会的意義

この研究の学術的・社会的意義は、様々な専攻の大学生が、教育活動への参加はそれほど容易ではないものの、日本人学生が「難しい」「つまらない」「役に立たない」と感じることの多い英語という学問を、「面白い」「役に立つ」と感じているというデータを提供したことである。

報告書

(5件)
  • 2022 実績報告書   研究成果報告書 ( PDF )
  • 2021 実施状況報告書
  • 2020 実施状況報告書
  • 2019 実施状況報告書
  • 研究成果

    (77件)

すべて 2023 2022 2021 2020 2019

すべて 雑誌論文 (19件) (うち国際共著 2件、 オープンアクセス 16件、 査読あり 3件) 学会発表 (58件) (うち国際学会 36件、 招待講演 11件)

  • [雑誌論文] Dance the Data! Matching Form with Content in Presenting Performance in Education Research2022

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 雑誌名

      Performance in Education Review 2020

      巻: 1 ページ: 108-119

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • オープンアクセス
  • [雑誌論文] Interview 1: Interview with Rod Ellis on Performance Assisted Learning Reprint2022

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 雑誌名

      Performance in Education Review 2020

      巻: 1 ページ: 9-21

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • オープンアクセス
  • [雑誌論文] Interview 2: Interview with Rod Ellis on Performance Assisted Learning, Part 2 Reprint2022

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 雑誌名

      Performance in Education Review 2020

      巻: 1 ページ: 22-37

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • オープンアクセス
  • [雑誌論文] Live Music Video2022

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 雑誌名

      CLASSROOM RESOURCES 2: Practical Ideas for Teachers

      巻: 2 ページ: 25-39

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • オープンアクセス
  • [雑誌論文] A Multi-Skill Performance Activity: Living Newspaper Readers Theatre2022

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 雑誌名

      CLASSROOM RESOURCES 2: Practical Ideas for Teachers

      巻: 2 ページ: 34-42

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • オープンアクセス
  • [雑誌論文] Feedback on Student Performances During Difficult Times: ELT in ERT2021

    • 著者名/発表者名
      David Kluge and George MacLean
    • 雑誌名

      KOTESOL Proceedings 2021

      巻: 28 ページ: 247-257

    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Multimodality and Drama: Performance in Education2021

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 雑誌名

      Drama as a Brain Based Tool of Language Learning MindBrainEd Think Tanks

      巻: 7 (12) ページ: 35-40

    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] The Lattice (An homage to The Matrix as PR for KOTESOL National Conference 2021)2021

    • 著者名/発表者名
      David Kluge, Gregory S. Lewis, and Sunil Mahtani
    • 雑誌名

      The English Connection: The Newsletter of Korea Teachers of English to Speakers of Other Languages

      巻: 25 (3) ページ: 27-27

    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
  • [雑誌論文] Podcast Script: The Lattice (An homage to The Matrix for KOTESOL National Conference 2021)2021

    • 著者名/発表者名
      David Kluge, Gregory S. Lewis, and Sunil Mahtani
    • 雑誌名

      Yongin KOTESOL Chapter Podcast

      巻: 29 ページ: 1-8

    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • オープンアクセス
  • [雑誌論文] Classroom approaches to peer and self-assessment of spoken performances with Moodle and Google platforms.2021

    • 著者名/発表者名
      MacLean, G., & Hinkelman, D.
    • 雑誌名

      Proceedings Of MoodleMoot Japan 2021 Annual Conference

      巻: 35-44 ページ: 35-44

    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] University of the Ryukyus short-term overseas study course to the University of Hawai’i at Manoa.2021

    • 著者名/発表者名
      MacLean, G.
    • 雑誌名

      Ryudai Review of Euro-American Studies

      巻: 65 ページ: 103-118

    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • オープンアクセス
  • [雑誌論文] Overview of the University of the Ryukyus Intercultural Virtual Exchange Program: Significance of learning management systems in quality assurance2021

    • 著者名/発表者名
      Ishikawa, R., Yogi, M., & MacLean, G.
    • 雑誌名

      Proceedings Of MoodleMoot Japan 2021 Annual Conference, Moodle Association of Japan.

      巻: - ページ: 55-58

    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
  • [雑誌論文] Insights derived from two multinational COIL exchange contexts.2021

    • 著者名/発表者名
      MacLean, G., Toya, M., Nago, A., & Tan, S.
    • 雑誌名

      Proceedings of the International Virtual Exchange Conference 2021

      巻: - ページ: 58-65

    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • オープンアクセス
  • [雑誌論文] Chukyo English Linguistics2021

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 雑誌名

      Reviewing a Performance in Education Activity in a Time of Emergency Remote Teaching

      巻: 4 ページ: 1-8

    • 関連する報告書
      2020 実施状況報告書
  • [雑誌論文] Review of Starting Off with Role Play and Discussion by Eric Bray2020

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 雑誌名

      Mask & Gavel

      巻: 9 ページ: 76-84

    • 関連する報告書
      2020 実施状況報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] Oral Communication in World Englishes: A Class that Connects English to the World and the World to English2020

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 雑誌名

      Chukyo English Linguistics

      巻: 3 ページ: 1-29

    • 関連する報告書
      2019 実施状況報告書
    • オープンアクセス
  • [雑誌論文] Interview with Rod Ellis on Researching Performance- Assisted Learning: Part 22019

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 雑誌名

      JALT The Language Teacher

      巻: 43/3 ページ: 25-27

    • 関連する報告書
      2019 実施状況報告書
    • オープンアクセス
  • [雑誌論文] Creativity and Performance in Education Applied to an Oral Communication Class2019

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 雑誌名

      Chukyo English Linguistics

      巻: 2 ページ: 11-30

    • 関連する報告書
      2019 実施状況報告書
    • オープンアクセス
  • [雑誌論文] Interview with Rod Ellis on Researching Performance- Assisted Learning: Part 12019

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 雑誌名

      JALT The Language Teacher

      巻: 43/2 ページ: 14-17

    • 関連する報告書
      2019 実施状況報告書
    • オープンアクセス
  • [学会発表] How to Conduct Research for Performance in Education2023

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      The 4th Performance in Education: Research & Practice Conference
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
  • [学会発表] My Life in Song: Performing Song Lyrics Workshop2023

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      The Third Annual PIE SIG in Sapporo Conference
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
  • [学会発表] Conducting Performance in Education Research2023

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      The Third Annual PIE SIG in Sapporo Conference
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
  • [学会発表] Creatively Presenting Qualitative Research Results2023

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      The Third Annual PIE SIG in Sapporo Conference
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
  • [学会発表] PIE SIG Forum2023

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      The Third Annual PIE SIG in Sapporo Conference
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
  • [学会発表] Forum: JSPS Grant 20K008612023

    • 著者名/発表者名
      David Kluge, Bricklin Zeff, George MacLean, and Matthew Cotter
    • 学会等名
      The Third Annual PIE SIG in Sapporo Conference
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
  • [学会発表] Creative Presentation of Qualitative Research2023

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      The Annual Performance in Education SIG in Okinawa Conference: Conference on Language Teaching and Feedback
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
  • [学会発表] Zap! Hip-hop! Rap!2023

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      The Annual Performance in Education SIG in Okinawa Conference: Conference on Language Teaching and Feedback
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
  • [学会発表] How to Conduct Research for Performance in Education2023

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      The Annual Performance in Education SIG in Okinawa Conference: Conference on Language Teaching and Feedback
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
  • [学会発表] Karaoke Oral Interpretation2023

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      The Annual Performance in Education SIG in Okinawa Conference: Conference on Language Teaching and Feedback
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
  • [学会発表] How to Conduct Research for Performance in Education2022

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      JALT2022 48th Annual Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
  • [学会発表] On Beyond Student Surveys: Alternate Research Methods2022

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      The 5th Annual Nanzan Language Education Seminar
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
  • [学会発表] Creative Presentation of Qualitative Research2022

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      The 4th Performance in Education: Research & Practice Conference
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
  • [学会発表] Zap! Hip-hop! Rap!2022

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      The 4th Performance in Education: Research & Practice Conference
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
  • [学会発表] Quality Assurance in Intercultural Virtual Exchanges across the Pacific: Nurturing Island Leaders for Sustainable Development2022

    • 著者名/発表者名
      Ryuji Ishikawa, Minako Yogi, Barry Keith, George MacLean
    • 学会等名
      ThaiTESOL 2022
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Using Spreadsheets for Immediate/Accelerated Feedback in Communicative Language Teaching Contexts2022

    • 著者名/発表者名
      MacLean, G.
    • 学会等名
      Okinawa JALT Trends in Language Teaching 2022
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
  • [学会発表] Enhanced Feedback Protocols for Oral Presentations and Subsequent Student Uptake2022

    • 著者名/発表者名
      MacLean, G.
    • 学会等名
      CAMTESOL 2022
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Providing Near-Immediate Peer Feedback for Oral Presentations2022

    • 著者名/発表者名
      MacLean, G.
    • 学会等名
      NELTA 2022
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 国際学会 / 招待講演
  • [学会発表] Dramatizing the Data: A Creative Way to Match Form and Content When Reporting Qualitative Research Results at an Academic Conference2021

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      PanSIG2021
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Performing the Data in Presenting Performance in Education Qualitative Research: Matching Form with Content,2021

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      2nd Performance in Education: Research & Practice Conference
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Easy Debater: How to Make Debate Easy and Interesting2021

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      3rd Performance in Education: Research & Practice Conference
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Debate Discussion2021

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      3rd Performance in Education: Research & Practice Conference
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Introducing Exciting Living Newspaper Readers Theatre2021

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      Okinawa JALT Chapter
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 招待講演
  • [学会発表] Introducing Exciting Living Newspaper Readers Theatre2021

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      Fukuoka JALT Chapter
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 招待講演
  • [学会発表] Living Music "Video": Integrated Readers Theatre of Song Lyrics2021

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      Trends in Language Teaching 2022
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Performance in Education SIG Forum2021

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      JALT2021
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] I Love PIE: Description of the JALT Performance in Education (PIE) SIG2021

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      Reel to Real: 2021 KOTESOL Filmmaking Festival and National Conference
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 国際学会 / 招待講演
  • [学会発表] The Amazing Story of the Making of The Lattice Podcast: A Model for Creative Collaboration2021

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      Reel to Real: 2021 KOTESOL Filmmaking Festival and National Conference
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 国際学会 / 招待講演
  • [学会発表] Live Music Video: A Readers Theatre Activity Using Song Lyrics2021

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      Hands-On Language Teaching 2021
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] A New Perspective on Teaching and Evaluating: Reflections on a New Method2021

    • 著者名/発表者名
      David Kluge and George MacLean
    • 学会等名
      JALT2021
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Peer feedback for group activity assessment2021

    • 著者名/発表者名
      MacLean, G.
    • 学会等名
      PanSIG 2021
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Accelerating Feedback in Communicative Language Teaching/PAL Contexts Using Spreadsheets2021

    • 著者名/発表者名
      MacLean, G.
    • 学会等名
      JALTCALL 2021
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 国際学会 / 招待講演
  • [学会発表] Using Google Workspace to Foster Better Feedback for Oral Performances in Tertiary Modern Foreign Language Contexts2021

    • 著者名/発表者名
      MacLean, G.
    • 学会等名
      GEG Nagoya
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
  • [学会発表] Using Google Workspace for Accelerating Feedback and Promoting Transparency2021

    • 著者名/発表者名
      MacLean, G.
    • 学会等名
      GEG APAC 2021
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 国際学会 / 招待講演
  • [学会発表] Spreadsheets from A to Z: A Primer for Materials Design and Giving Students Feedback2021

    • 著者名/発表者名
      MacLean, G.
    • 学会等名
      PIE Research and Practice Online Conference 2021
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 国際学会 / 招待講演
  • [学会発表] Living Newspaper Readers Theatre: Oral Performance with Accelerated Feedback2021

    • 著者名/発表者名
      MacLean, G.
    • 学会等名
      Japan Association for Language Teaching (JALT) Fukuoka Chapter
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 国際学会 / 招待講演
  • [学会発表] Designing and Delivering Rubrics and Feedback for EFL Oral Presentations2021

    • 著者名/発表者名
      George MacLean & Mitsuyo Toya & Asami Nago & Serinah Tan
    • 学会等名
      Japan Association for Language Teaching (JALT) Okinawa Chapter
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Insights derived from two multinational COIL exchange contexts: Innovations and lessons learned2021

    • 著者名/発表者名
      MacLean, G.
    • 学会等名
      IVEC 2021
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] "Feedback Peer-Evaluation and Reflective Learning Procedures: An MFL Trinity"2021

    • 著者名/発表者名
      MacLean, G.
    • 学会等名
      JALT 2021
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] International Forum: Reflections and New Perspectives From Asian Contexts2021

    • 著者名/発表者名
      MacLean, G.
    • 学会等名
      JALT 2021
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] New Perspectives on Teaching and Evaluating: Reflections on a New Method2021

    • 著者名/発表者名
      MacLean, G.
    • 学会等名
      JALT 2021
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] An Animated Video Platform That Provides Immediate Feedback: Brainpop2021

    • 著者名/発表者名
      MacLean, G.
    • 学会等名
      JALT 2021
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Evaluating Online Living Newspaper Readers Theater Performances2021

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      GEG Nagoya
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 招待講演
  • [学会発表] Reading Aloud and Being Proud? Yes, Online Oral Interpretation with a Twist2021

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      GEG APAC 2021
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Feedback on Student Performances During Difficult Times: ELT in ERT2021

    • 著者名/発表者名
      David Kluge and George MacLean
    • 学会等名
      KOTESOL2021
    • 関連する報告書
      2020 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Lights, Camera, Action: Showcasing Student Work2020

    • 著者名/発表者名
      Ashley Ford & David Kluge
    • 学会等名
      JALT PanSIG2020 Online Conference
    • 関連する報告書
      2020 実施状況報告書
  • [学会発表] Performance in Education Forum2020

    • 著者名/発表者名
      David Kluge, Vivian Bussinguer-Khavari, Gordon Rees, Chhayankdhar Singh Rathore, Ashley Ford, Eucharia Donnery, E Von Wong, Yukari Saiki, George MacLean, & Chelsea Schwartz
    • 学会等名
      JALT PanSIG2020 Online Conference
    • 関連する報告書
      2020 実施状況報告書
  • [学会発表] Jazz Chant Storytelling for Children2020

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      21st Century Language Teaching Conference Online
    • 関連する報告書
      2020 実施状況報告書
  • [学会発表] Community: A Living Newspaper Readers Theatre Idea2020

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      JALT2020 Online Conference
    • 関連する報告書
      2020 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Performance in Education SIG Forum2020

    • 著者名/発表者名
      David Kluge, Vivian Bussinguer-Khavari, Gordon Rees, Chhayankdhar Singh Rathore, Ashley Ford, Eucharia Donnery, E Von Wong, Yukari Saiki, George MacLean, Kim Rockell, Rhea Metituk, & Yoko Morimoto
    • 学会等名
      JALT2020 Online Conference
    • 関連する報告書
      2020 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Spread the Light: Showcasing Students’ Work2019

    • 著者名/発表者名
      David Kluge, Ashley Ford
    • 学会等名
      2nd Annual Performance in Education SIG in Sapporo Conference
    • 関連する報告書
      2019 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Performance-Assisted Learning (PAL): Transforming Performance-Assisted Learning Theory into Pedagogy2019

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      JALT2019 45th Annual International Conference on Language Teaching and Learning
    • 関連する報告書
      2019 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Research on Performance in Education: Interim News2019

    • 著者名/発表者名
      David Kluge, George MacLean, Dawn Kobayashi, Gordon Rees, Vivian Bussinguer-Khavari, Philip Head
    • 学会等名
      JALT2019 45th Annual International Conference on Language Teaching and Learning
    • 関連する報告書
      2019 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Featured Talk: Performance-Assisted Learning: An Alternative for Performance in Education2019

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      4th Annual Speech, Drama, & Debate in Okinawa Conference
    • 関連する報告書
      2019 実施状況報告書
    • 国際学会 / 招待講演
  • [学会発表] A Group PIE Micro-evaluation Proposal2019

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      4th Annual Speech, Drama, & Debate in Okinawa Conference
    • 関連する報告書
      2019 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Spotlight Showcasing Events2019

    • 著者名/発表者名
      David Kluge, Ashley Ford
    • 学会等名
      JALT PanSIG2019, Japan Association for Language Teaching
    • 関連する報告書
      2019 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Task Evaluation for Performance-Assisted Learning2019

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      JALT PanSIG2019, Japan Association for Language Teaching
    • 関連する報告書
      2019 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] National Survey Using Micro-evaluation of Performance in Education Tasks2019

    • 著者名/発表者名
      David Kluge
    • 学会等名
      Early Spring Conference Sapporo,JALT Speech, Drama, & Debate SIG
    • 関連する報告書
      2019 実施状況報告書
    • 国際学会

URL: 

公開日: 2019-04-18   更新日: 2024-01-30  

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi