• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

Knowledge-Aware Learning Analytics Infrastructure to Support Smart Education and Learning

研究課題

研究課題/領域番号 20H01722
研究種目

基盤研究(B)

配分区分補助金
応募区分一般
審査区分 小区分09070:教育工学関連
研究機関京都大学

研究代表者

Flanagan Brendan  京都大学, 国際高等教育院, 特定准教授 (00807612)

研究分担者 緒方 広明  京都大学, 学術情報メディアセンター, 教授 (30274260)
Majumdar Rwito  京都大学, 学術情報メディアセンター, 特定講師 (30823348)
研究期間 (年度) 2020-04-01 – 2023-03-31
研究課題ステータス 完了 (2023年度)
配分額 *注記
17,940千円 (直接経費: 13,800千円、間接経費: 4,140千円)
2022年度: 4,290千円 (直接経費: 3,300千円、間接経費: 990千円)
2021年度: 5,070千円 (直接経費: 3,900千円、間接経費: 1,170千円)
2020年度: 8,580千円 (直接経費: 6,600千円、間接経費: 1,980千円)
キーワードKnowledge Map / Knowledge Extraction / Learning Analytics / Learning mastery / Smart Learning Systems / knowledge extraction / knowledge recommendation / human-in-the-loop system / automated labeling / Educational Data Mining / Knowledge map / Smart learning systems / Knowledge extraction / Learning analytics / Educational Informatics
研究開始時の研究の概要

The study guidance code proposed by MEXT will standardize the representation of learning material knowledge structures, however a system to integrate teacher created materials with publisher contents and learning analytics systems is required to realize the full potential to support smart education and learning. This research investigates how meaningful analysis can be achieved by supporting the automated extraction, linking, management, and analysis of knowledge maps at scale.

研究成果の概要

知識は教育の不可欠な部分ですが、多くの現代の学習システムでは、学習分析プロセスに明示的に知識を統合していない。本研究では、電子書籍システムにアップロードされた学習内容から知識マップを自動的に抽出および簡略化し、それを学習行動データの分析および教材とリンクするための情報基礎を構築した。知識マップと学習行動データを蓄積及びリンクする方法を開発し、知識マップを学習行動データの分析と共に提供することで、知識の習得や達成度を示すユーザー向けのダッシュボードを構築した。本研究で構築されたシステムは、遺伝的アルゴリズムに基づいて知識マップを活用したグループ形成プロセスを開発するためにも使用された。

研究成果の学術的意義や社会的意義

As knowledge is an integral part of education, the achievements of this research can bring meaning to learning behavior data analysis. This also closes the gap between analysis and action by directly linking back to learning materials and test within the results visualization.

報告書

(4件)
  • 2023 研究成果報告書 ( PDF )
  • 2022 実績報告書
  • 2021 実績報告書
  • 2020 実績報告書
  • 研究成果

    (122件)

すべて 2023 2022 2021 2020 その他

すべて 雑誌論文 (66件) (うち国際共著 36件、 査読あり 66件、 オープンアクセス 60件) 学会発表 (51件) (うち国際学会 47件、 招待講演 2件) 備考 (2件) 学会・シンポジウム開催 (3件)

  • [雑誌論文] Learning and Evidence Analytics Framework Bridges Research and Practice for Educational Data Science2023

    • 著者名/発表者名
      Ogata Hiroaki、Majumdar Rwitajit、Flanagan Brendan
    • 雑誌名

      Communications of the ACM

      巻: 66 号: 7 ページ: 72-74

    • DOI

      10.1145/3589660

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Automated labeling of PDF mathematical exercises with word N-grams VSM classification2023

    • 著者名/発表者名
      Yamauchi Taisei、Flanagan Brendan、Nakamoto Ryosuke、Dai Yiling、Takami Kyosuke、Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      Smart Learning Environments

      巻: 10 号: 1

    • DOI

      10.1186/s40561-023-00271-9

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] Toward Trustworthy Explainable Recommendation: Personality Based Tailored Explanation for Improving E-learning Engagements and Motivation to Learn2023

    • 著者名/発表者名
      Takami, K., Flanagan, B., Dai, Y., Ogata, H.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 12th International Conference on Learning Analytics and Knowledge

      巻: -

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] A human-in-the-loop system for labeling knowledge components in Japanese mathematics exercises2023

    • 著者名/発表者名
      Flanagan Brendan、Tian Zejie、Yamauchi Taisei、Dai Yiling、Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      Research and Practice in Technology Enhanced Learning

      巻: 19 ページ: 028-028

    • DOI

      10.58459/rptel.2024.19028

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] EXAIT: Educational eXplainable Artificial Intelligent Tools for personalized learning2023

    • 著者名/発表者名
      Ogata Hiroaki、Flanagan Brendan、Takami Kyosuke、Dai Yiling、Nakamoto Ryosuke、Takii Kensuke
    • 雑誌名

      Research and Practice in Technology Enhanced Learning

      巻: 19 ページ: 019-019

    • DOI

      10.58459/rptel.2024.19019

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] Visualization of education blockchain data: trends and challenges2022

    • 著者名/発表者名
      Ocheja Patrick、Flanagan Brendan、Ogata Hiroaki、Oyelere Solomon Sunday
    • 雑誌名

      Interactive Learning Environments

      巻: 31 ページ: 5970-5994

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / 国際共著
  • [雑誌論文] How students’ self-assessment behavior affects their online learning performance2022

    • 著者名/発表者名
      Yang Albert C.M.、Chen Irene Y.L.、Flanagan Brendan、Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      Computers and Education: Artificial Intelligence

      巻: 3 ページ: 100058-100058

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Early-warning prediction of student performance and engagement in open book assessment by reading behavior analysis2022

    • 著者名/発表者名
      Flanagan Brendan、Majumdar Rwitajit、Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      International Journal of Educational Technology in Higher Education

      巻: 19

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] Design of a learning dashboard to enhance reading outcomes and self-directed learning behaviors in out-of-class extensive reading2022

    • 著者名/発表者名
      Yang Yuanyuan、Majumdar Rwitajit、Li Huiyong、Flanagan Brendan、Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      Interactive Learning Environments

      巻: 30 号: 3 ページ: 1-18

    • DOI

      10.1080/10494820.2022.2101126

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / 国際共著
  • [雑誌論文] Algorithmic group formation and group work evaluation in a learning analytics-enhanced environment: implementation study in a Japanese junior high school2022

    • 著者名/発表者名
      Liang Changhao、Majumdar Rwitajit、Nakamizo Yuta、Flanagan Brendan、Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      Interactive Learning Environments

      巻: 30 号: 4 ページ: 1-24

    • DOI

      10.1080/10494820.2022.2121730

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / 国際共著
  • [雑誌論文] Blockchain in Education: A Systematic Review and Practical Case Studies2022

    • 著者名/発表者名
      Ocheja Patrick、Agbo Friday Joseph、Oyelere Solomon Sunday、Flanagan Brendan、Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      IEEE Access

      巻: 10 ページ: 99525-99540

    • DOI

      10.1109/access.2022.3206791

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Adaptive formative assessment system based on computerized adaptive testing and the learning memory cycle for personalized learning2022

    • 著者名/発表者名
      Yang Albert C.M.、Flanagan Brendan、Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      Computers and Education: Artificial Intelligence

      巻: 3 ページ: 100104-100104

    • DOI

      10.1016/j.caeai.2022.100104

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Educational Explainable Recommender Usage and its Effectiveness in High school Summer Vacation Assignment2022

    • 著者名/発表者名
      Takami, K., Dai, Y., Flanagan, B., Ogata, H.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 11th International Conference on Learning Analytics and Knowledge

      巻: - ページ: 458-464

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] The 4th Workshop on Predicting Performance Based on the Analysis of Reading Behavior2022

    • 著者名/発表者名
      Flanagan, B., Shimada, A., Okubo, F., Majumdar, R., Li, H., Ogata, H.
    • 雑誌名

      Companion Proceedings of the 11th International Conference on Learning Analytics and Knowledge

      巻: - ページ: 152-155

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] Design of a User-Interpretable Math Quiz Recommender System for Japanese High School Students2022

    • 著者名/発表者名
      Dai, Y., Flanagan, B., Takami, K., Ogata, H.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 4th Workshop on Predicting Performance Based on the Analysis of Reading Behavior

      巻: -

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] Preliminary Personal Trait Prediction from High school Summer Vacation e-learning Behavior2022

    • 著者名/発表者名
      Takami, K., Flanagan, B., Majumdar, R., Ogata, H.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 4th Workshop on Predicting Performance Based on the Analysis of Reading Behavior

      巻: -

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] Learning at a Cafe and Learning at a Lab: Integrating Learning Logs with Smart Eyewear and Environmental Sensor Data2022

    • 著者名/発表者名
      Majumdar, R., Tanimura, N., Arakawa, Y., Nakamizo, Y., Flanagan, B., Li, H., Yang, Y., Ogata, H.
    • 雑誌名

      2022 IEEE 22th International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT)

      巻: - ページ: 95-97

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] Learning and Evidence Analytics Framework (LEAF): Innovating Log Data Driven Services for Teaching and Learning2022

    • 著者名/発表者名
      Majumdar, R., Liang, C., Kuromiya, H., Flanagan, B., Ogata, H.
    • 雑誌名

      International Society of the Learning Sciences (ISLS)

      巻: - ページ: 24-27

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] Assessment Results on the Blockchain: A Conceptual Framework2022

    • 著者名/発表者名
      Ocheja, P., Flanagan, B., Ogata, H.
    • 雑誌名

      Artificial Intelligence in Education (AIED)

      巻: - ページ: 306-310

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] GOAL System to Support In-class Reading Activity: A Study of Advanced and Standard EFL Learners2022

    • 著者名/発表者名
      Majumdar, R., Li, H., Yang, Y., Flanagan, B., Ogata, H.
    • 雑誌名

      ICFULL

      巻: - ページ: 39-39

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] Investigation on Practical Effects of the Explanation in a K-12 Math Recommender System2022

    • 著者名/発表者名
      Dai, Y., Takami, K., Flanagan, B., Ogata, H.
    • 雑誌名

      30th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings

      巻: - ページ: 7-12

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] Exploring predictive indicators of reading-based online group work for group formation assistance2022

    • 著者名/発表者名
      Liang, C., Majumdar, R., Horikoshi, I., Flanagan, B., Ogata, H.
    • 雑誌名

      30th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings

      巻: - ページ: 642-647

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] Explainable English Material Recommendation Using an Information Retrieval Technique for EFL Learning2022

    • 著者名/発表者名
      Takii, K., Flanagan, B., Li, H., Yang, Y., Ogata, H.
    • 雑誌名

      30th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings

      巻: - ページ: 561-570

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] A Learning Path Recommendation System for English Grammar Quiz Using Knowledge Map2022

    • 著者名/発表者名
      Tanimura, N., Takii, K., Flanagan, B., Ogata, H.
    • 雑誌名

      30th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings

      巻: - ページ: 581-583

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] Automated Matching of Exercises with Knowledge components2022

    • 著者名/発表者名
      Tian, Z., Flanagan, B., Dai, Y., Ogata, H.
    • 雑誌名

      30th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings

      巻: - ページ: 24-32

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] A Quality Data Set for Data Challenge: Featuring 160 Students’ Learning Behaviors and Learning Strategies in a Programming Course2022

    • 著者名/発表者名
      Lu, O.H., Huang, A.Y., Flanagan, B., Ogata, H., Yang, S.J.
    • 雑誌名

      30th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings

      巻: - ページ: 64-73

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Automated Quiz Test Set Maker Optimizing Solving Time and Parameters of Bayesian Knowledge Tracing Model Extracted from Learning Log2022

    • 著者名/発表者名
      Takami, K., Miyabe, G., Flanagan, B., Ogata, H.
    • 雑誌名

      30th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings

      巻: - ページ: 91-95

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] From Human Grading to Machine Grading: Automatic Diagnosis of e-Book Text Marking Skills in Precision Education2021

    • 著者名/発表者名
      Yang, A.C., Chen, I.Y., Flanagan, B., & Ogata, H.
    • 雑誌名

      Educational Technology & Society

      巻: 24(1) ページ: 164-175

    • NAID

      120006956729

    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Using a Summarized Lecture Material Recommendation System to Enhance Students’ Preclass Preparation in a Flipped Classroom2021

    • 著者名/発表者名
      Yang, C.C., Chen, I.Y., Akapinar, G., Flanagan, B., & Ogata, H.
    • 雑誌名

      Educational Technology & Society

      巻: 24(2) ページ: 1-13

    • NAID

      120007041713

    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Vocabulary recommendation approach for forced migrants using informal language learning tools2021

    • 著者名/発表者名
      Victoria Abou-Khalil, Samar Helou, Mei‐Rong Alice Chen, Brendan Flanagan, Louis Lecailliez, Niels Pinkwart & Hiroaki Ogata
    • 雑誌名

      Universal Access in the Information Society

      巻: - 号: 4 ページ: 983-994

    • DOI

      10.1007/s10209-021-00813-3

    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Automatic Generation of Cloze Items for Repeated Testing to Improve Reading Comprehension2021

    • 著者名/発表者名
      Yang, A.C., Chen, I.Y., Flanagan, B., & Ogata, H.
    • 雑誌名

      Educational Technology & Society

      巻: 24(3) ページ: 147-158

    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] E-book technology facilitating university education during COVID-19: Japanese experience2021

    • 著者名/発表者名
      Majumdar, R., Flanagan, B., & Ogata, H.
    • 雑誌名

      Canadian Journal of Learning and Technology

      巻: 47(4) ページ: 1-28

    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] Learning Analytics of Humanities Course: Reader Profiles in Critical Reading Activity2021

    • 著者名/発表者名
      Majumdar R., Bakilapadavu G., Majumder R., Mei-Rong C. A., Flanagan B. and Ogata H
    • 雑誌名

      Research and Practice in Technology Enhanced Learning

      巻: Vol.16, No.25 号: 1 ページ: 25-25

    • DOI

      10.1186/s41039-021-00164-w

    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] A framework to foster analysis skill for self-directed activities in data-rich environment2021

    • 著者名/発表者名
      Yuanyuan YANG; Rwitajit MAJUMDAR; Huiyong LI; Gokhan Akapanar; Brendan FLANAGAN; Hiroaki OGATA
    • 雑誌名

      Research and Practice in Technology Enhanced Learning

      巻: Vol.16, No.22 号: 1 ページ: 22-22

    • DOI

      10.1186/s41039-021-00170-y

    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] The 3rd Workshop on Predicting Performance Based on the Analysis of Reading Behavior2021

    • 著者名/発表者名
      Flanagan, B., Shimada, A., Majumdar, R., & Ogata, H.
    • 雑誌名

      Companion Proceedings of the 11th International Conference on Learning Analytics and Knowledge

      巻: ー ページ: 237-240

    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] An English Picture-book Recommender System for Extensive Reading Using Vocabulary Knowledge Map2021

    • 著者名/発表者名
      Takii, K., Flanagan, B., & Ogata, H.
    • 雑誌名

      Companion Proceedings of the 11th International Conference on Learning Analytics and Knowledge (Poster)

      巻: ー ページ: 40-42

    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] Enabling Multimodal Reading Analytics through GOAL Platform2021

    • 著者名/発表者名
      Majumdar, R., Sahin, D., Kondo, T., Li, H., Yang, Y.Y., Flanagan, B., & Ogata, H.
    • 雑誌名

      Companion Proceedings of the 11th International Conference on Learning Analytics and Knowledge (Poster)

      巻: ー ページ: 79-81

    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Personal Vocabulary Recommendation to Support Real Life Needs2021

    • 著者名/発表者名
      Abou-Khalil, V., Flanagan, B., & Ogata, H.
    • 雑誌名

      International Conference on Artificial Intelligence in Education

      巻: ー ページ: 18-23

    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 査読あり
  • [雑誌論文] ReDrEw: A Drawing based Knowledge Organization Task in LA-enhanced Platform2021

    • 著者名/発表者名
      Majumdar, R., Yoshitake, D., Flanagan, B., & Ogata, H.
    • 雑誌名

      2021 IEEE 21th International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT)

      巻: ー ページ: 302-304

    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] EFL Vocabulary Learning Using a Learning Analytics-based E-book and Recommender Platform2021

    • 著者名/発表者名
      Takii, K., Flanagan, B., & Ogata, H.
    • 雑誌名

      2021 IEEE 21th International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT)

      巻: ー ページ: 254-256

    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] Towards Explainable Group Formation by Knowledge Map based Genetic Algorithm2021

    • 著者名/発表者名
      Flanagan, B., Liang, C., Majumdar, R., & Ogata, H.
    • 雑誌名

      2021 IEEE 21th International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT)

      巻: ー ページ: 370-372

    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] Analytics of Open-Book Exams with Interaction Traces in a Humanities Course2021

    • 著者名/発表者名
      Majumdar, R., Bakilapadavu, G., Li, J., Chen, M.A., Flanagan, B., & Ogata, H.
    • 雑誌名

      29th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings

      巻: ー ページ: 352-361

    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Blockchain in Education: Visualizations and Validating Relevance of Prior Learning Data2021

    • 著者名/発表者名
      Ocheja, P., Flanagan, B., Majumdar, R., & Ogata, H.
    • 雑誌名

      29th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings

      巻: ー ページ: 279-284

    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] EXAIT: A Symbiotic Explanation Education System2021

    • 著者名/発表者名
      Flanagan, B., Takami, K., Takii, K., Dai, Y., Majumdar, R., & Ogata, H.
    • 雑誌名

      29th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings

      巻: ー ページ: 404-409

    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] Toward Educational Explainable Recommender System: Explanation Generation based on Bayesian Knowledge Tracing Parameters2021

    • 著者名/発表者名
      Takami, K., Flanagan, B., Dai, Y., & Ogata, H.
    • 雑誌名

      29th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings

      巻: ー ページ: 532-537

    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] Identifying Students’ Stuck Points Using Self-Explanations and Pen Stroke Data in a Mathematics Quiz2021

    • 著者名/発表者名
      Nakamoto, R., Flanagan, B., Takami, K., Dai, Y., & Ogata, H.
    • 雑誌名

      29th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings

      巻: ー ページ: 522-531

    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] BEKT: Deep Knowledge Tracing with Bidirectional Encoder Representations from Transformers2021

    • 著者名/発表者名
      Tian, Z., Zheng, G., Flanagan, B., Mi, J., & Ogata, H.
    • 雑誌名

      29th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings

      巻: ー ページ: 544-553

    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Exploring student approaches to learning through sequence analysis of reading logs2020

    • 著者名/発表者名
      Akcapinar Gokhan, Chen Alice, Majumdar Rwitajit, Flanagan Brendan, Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      Proceedings of the Tenth International Conference on Learning Analytics & Knowledge

      巻: 1 ページ: 106-111

    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Smart dictionary for e-book reading analytics2020

    • 著者名/発表者名
      Lecailliez Louis, Flanagan Brendan, Chen Alice, Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      Proceedings of the Tenth International Conference on Learning Analytics & Knowledge

      巻: 1 ページ: 89-93

    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] LA Platform in Junior High School: Trends of Usage and Student Performance2020

    • 著者名/発表者名
      Majumdar Rwitajit, Kuromiya Hiroyuki, Komura Kiriko, Flanagan Brendan, Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      Companion Proceedings of the 10th International Conference on Learning Analytics and Knowledge

      巻: 1 ページ: 110-112

    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Learning Engagement and Clustering Analysis based on Student Interaction with Digital Textbooks2020

    • 著者名/発表者名
      Owoeye Oluwaseyi A.A., Ocheja Patrick, Flanagan Brendan, Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      Companion Proceedings of the 10th International Conference on Learning Analytics and Knowledge

      巻: 1 ページ: 661-668

    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Improving Learning Analytics and Student Performance through Connected Lifelong Learning on the Blockchain2020

    • 著者名/発表者名
      Ocheja Patrick, Flanagan Brendan, Lecailliez Louis, Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      Companion Proceedings of the 10th International Conference on Learning Analytics and Knowledge

      巻: 1 ページ: 608-616

    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] The 2nd Workshop on Predicting Performance Based on the Analysis of Reading Behavior2020

    • 著者名/発表者名
      Flanagan Brendan, Majumdar Rwitajit, Shimada Atsushi, Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      Companion Proceedings of the 10th International Conference on Learning Analytics and Knowledge

      巻: 1 ページ: 604-607

    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] Oh! Another Deadline: Cohort Analysis of Learner’s Behaviors in Self-Directed Tasks2020

    • 著者名/発表者名
      Majumdar Rwitajit, Li Huiyong, Yang Yuan Yuan, Flanagan Brendan, Akcapinar Gokhan, Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      Proceedings of the 2020 IEEE 20th International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT)

      巻: 1 ページ: 259-261

    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 査読あり / 国際共著
  • [雑誌論文] The Relationship Between Student Performance and Reading Behavior in Open eBook Assessment2020

    • 著者名/発表者名
      Flanagan Brendan, Majumdar Rwitajit, Akcapinar Gokhan, Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      Proceedings of the 2020 IEEE 20th International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT)

      巻: 1 ページ: 368-372

    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 査読あり / 国際共著
  • [雑誌論文] How Does The Quality of Students’ Highlights Affect Their Learning Performance in e-Book Reading2020

    • 著者名/発表者名
      Yang Albert, Chen Y, Flanagan Brendan, Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      28th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings

      巻: 1 ページ: 289-294

    • NAID

      120006940292

    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Applying Key Concepts Extraction for Evaluating the Quality of Students’ Highlights on e-Book2020

    • 著者名/発表者名
      Yang Albert, Chen Y, Flanagan Brendan, Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      28th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings

      巻: 1 ページ: 284-288

    • NAID

      120006940269

    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] E-book based Learning in times of Pandemic2020

    • 著者名/発表者名
      Majumdar Rwitajit, Chen Alice, Flanagan Brendan, Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      28th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings

      巻: 1 ページ: 680-682

    • NAID

      120006940276

    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Exploring temporal study patterns in eBook-based learning2020

    • 著者名/発表者名
      Akcapinar Gokhan, Hasnine Nehal, Majumdar Rwitajit, Chen Alice, Flanagan Brendan, Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      28th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings

      巻: 1 ページ: 342-347

    • NAID

      120006940303

    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Improving EFL students’ learning achievements and behaviors using a learning analytics-based e-book system2020

    • 著者名/発表者名
      Chen Alice, Majumdar Rwitajit, Hwang Gwo-Jen, Lin Yi-Hsuan, Akcapinar Gokhan, Flanagan Brendan, Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      28th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings

      巻: 1 ページ: 474-483

    • NAID

      120006940291

    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Learning Analytics of Critical Reading Activity: Reading Hayavadana during Lockdown2020

    • 著者名/発表者名
      Majumdar Rwitajit, Bakilapadavu Geetha, Majumder Reek, Chen Alice, Flanagan Brendan, Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      28th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings

      巻: 1 ページ: 127-136

    • NAID

      120006940285

    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Supporting Group Learning Using Pen Stroke Data Analytics2020

    • 著者名/発表者名
      Yoshitake Daichi, Flanagan Brendan, Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      28th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings

      巻: 1 ページ: 634-639

    • NAID

      120006940271

    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] A Prototype Framework for a Distributed Lifelong Learner Model2020

    • 著者名/発表者名
      Ocheja Patrick, Flanagan Brendan, Oyelere Sunday, Lecailliez Louis, Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      28th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings

      巻: 1 ページ: 261-266

    • NAID

      120006940275

    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Identifying Student Engagement and Performance from Reading Behaviors in Open eBook Assessment2020

    • 著者名/発表者名
      Flanagan Brendan, Majumdar Rwitajit, Takii Kensuke, Ocheja Patrick, Chen Alice, Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      28th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings

      巻: 1 ページ: 235-244

    • NAID

      120006940284

    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Learning Analytics for Humanities and Design Education2020

    • 著者名/発表者名
      Majumdar Rwitajit, Bakilapadavu Geetha, Rajendran Ramkumar, Sahasrabudhe Sameer, Flanagan Brendan, Chen Mei-Rong Alice, Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      28th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings

      巻: 1 ページ: 154-156

    • NAID

      120006940278

    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Efficiency or Engagement: Comparison of Book Recommendation Approaches in English Extensive Reading2020

    • 著者名/発表者名
      Takii Kensuke, Flanagan Brendan, Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      28th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings

      巻: 1 ページ: 106-112

    • NAID

      120006940279

    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [学会発表] Educational Explainable Recommender Usage and its Effectiveness in High school Summer Vacation Assignment2022

    • 著者名/発表者名
      Takami, K., Dai, Y., Flanagan, B., & Ogata, H. (2022). Educational Explainable Recommender Usage and its Effectiveness in High school Summer Vacation Assignment. Proceedings of the 11th International Conference on Learning Analytics and Knowledge, pp. 458-464.
    • 学会等名
      The 11th International Conference on Learning Analytics and Knowledge
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] The 4th Workshop on Predicting Performance Based on the Analysis of Reading Behavior2022

    • 著者名/発表者名
      Flanagan, B., Shimada, A., Okubo, F., Majumdar, R., Li, H., & Ogata, H.
    • 学会等名
      the 11th International Conference on Learning Analytics and Knowledge
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Design of a User-Interpretable Math Quiz Recommender System for Japanese High School Students2022

    • 著者名/発表者名
      Dai, Y., Flanagan, B., Takami, K., & Ogata, H.
    • 学会等名
      the 4th Workshop on Predicting Performance Based on the Analysis of Reading Behavior
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Preliminary Personal Trait Prediction from High school Summer Vacation e-learning Behavior2022

    • 著者名/発表者名
      Takami, K., Flanagan, B., Majumdar, R., & Ogata, H.
    • 学会等名
      the 4th Workshop on Predicting Performance Based on the Analysis of Reading Behavior
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Learning at a Cafe and Learning at a Lab: Integrating Learning Logs with Smart Eyewear and Environmental Sensor Data2022

    • 著者名/発表者名
      Majumdar, R., Tanimura, N., Arakawa, Y., Nakamizo, Y., Flanagan, B., Li, H., Yang, Y., & Ogata, H.
    • 学会等名
      2022 IEEE 22th International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT)
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Learning and Evidence Analytics Framework (LEAF): Innovating Log Data Driven Services for Teaching and Learning2022

    • 著者名/発表者名
      Majumdar, R., Liang, C., Kuromiya, H., Flanagan, B., & Ogata, H.
    • 学会等名
      International Society of the Learning Sciences (ISLS)
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] GOAL System to Support In-class Reading Activity: A Study of Advanced and Standard EFL Learners2022

    • 著者名/発表者名
      Majumdar, R., Li, H., Yang, Y., Flanagan, B., & Ogata, H.
    • 学会等名
      ICFULL
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Investigation on Practical Effects of the Explanation in a K-12 Math Recommender System2022

    • 著者名/発表者名
      Dai, Y., Takami, K., Flanagan, B., & Ogata, H.
    • 学会等名
      30th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Exploring predictive indicators of reading-based online group work for group formation assistance2022

    • 著者名/発表者名
      Liang, C., Majumdar, R., Horikoshi, I., Flanagan, B., & Ogata, H.
    • 学会等名
      30th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Explainable English Material Recommendation Using an Information Retrieval Technique for EFL Learning2022

    • 著者名/発表者名
      Takii, K., Flanagan, B., Li, H., Yang, Y., & Ogata, H.
    • 学会等名
      30th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] A Learning Path Recommendation System for English Grammar Quiz Using Knowledge Map2022

    • 著者名/発表者名
      Tanimura, N., Takii, K., Flanagan, B., & Ogata, H.
    • 学会等名
      30th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Automated Matching of Exercises with Knowledge components2022

    • 著者名/発表者名
      Tian, Z., Flanagan, B., Dai, Y., & Ogata, H.
    • 学会等名
      30th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] A Quality Data Set for Data Challenge: Featuring 160 Students’ Learning Behaviors and Learning Strategies in a Programming Course2022

    • 著者名/発表者名
      Lu, O.H., Huang, A.Y., Flanagan, B., Ogata, H., & Yang, S.J.
    • 学会等名
      30th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Automated Quiz Test Set Maker Optimizing Solving Time and Parameters of Bayesian Knowledge Tracing Model Extracted from Learning Log2022

    • 著者名/発表者名
      Takami, K., Miyabe, G., Flanagan, B., & Ogata, H.
    • 学会等名
      30th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Toward Trustworthy Explainable Recommendation: Personality Based Tailored Explanation for Improving E-learning Engagements and Motivation to Learn2022

    • 著者名/発表者名
      Takami, K., Flanagan, B., Dai, Y., & Ogata, H.
    • 学会等名
      Proceedings of the 12th International Conference on Learning Analytics and Knowledge
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] BEKT: Deep Knowledge Tracing with Bidirectional Encoder Representations from Transformers2021

    • 著者名/発表者名
      Tian, Z.
    • 学会等名
      29th International Conference on Computers in Education Conference
    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Identifying Students’ Stuck Points Using Self-Explanations and Pen Stroke Data in a Mathematics Quiz2021

    • 著者名/発表者名
      Nakamoto, R.
    • 学会等名
      29th International Conference on Computers in Education Conference
    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Toward Educational Explainable Recommender System: Explanation Generation based on Bayesian Knowledge Tracing Parameters2021

    • 著者名/発表者名
      Takami, K.
    • 学会等名
      29th International Conference on Computers in Education Conference
    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] EXAIT: A Symbiotic Explanation Education System2021

    • 著者名/発表者名
      Flanagan, B.
    • 学会等名
      29th International Conference on Computers in Education Conference
    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Blockchain in Education: Visualizations and Validating Relevance of Prior Learning Data2021

    • 著者名/発表者名
      Ocheja, P.
    • 学会等名
      29th International Conference on Computers in Education Conference
    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Analytics of Open-Book Exams with Interaction Traces in a Humanities Course2021

    • 著者名/発表者名
      Majumdar, R.
    • 学会等名
      29th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings
    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Towards Explainable Group Formation by Knowledge Map based Genetic Algorithm2021

    • 著者名/発表者名
      Flanagan, B.
    • 学会等名
      2021 IEEE 21th International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT)
    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] EFL Vocabulary Learning Using a Learning Analytics-based E-book and Recommender Platform2021

    • 著者名/発表者名
      Takii, K.
    • 学会等名
      2021 IEEE 21th International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT)
    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] ReDrEw: A Drawing based Knowledge Organization Task in LA-enhanced Platform2021

    • 著者名/発表者名
      Majumdar, R.
    • 学会等名
      2021 IEEE 21th International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT)
    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Personal Vocabulary Recommendation to Support Real Life Needs2021

    • 著者名/発表者名
      Abou-Khalil, V.
    • 学会等名
      International Conference on Artificial Intelligence in Education
    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Enabling Multimodal Reading Analytics through GOAL Platform2021

    • 著者名/発表者名
      Majumdar, R.
    • 学会等名
      The 11th International Conference on Learning Analytics and Knowledge (Poster)
    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] An English Picture-book Recommender System for Extensive Reading Using Vocabulary Knowledge Map2021

    • 著者名/発表者名
      Takii, K.
    • 学会等名
      The 11th International Conference on Learning Analytics and Knowledge (Poster)
    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] The 3rd Workshop on Predicting Performance Based on the Analysis of Reading Behavior2021

    • 著者名/発表者名
      Flanagan, B.
    • 学会等名
      The 11th International Conference on Learning Analytics and Knowledge
    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] 教育ビッグデータと AI 技術による教育支援2021

    • 著者名/発表者名
      Flanagan Brendan
    • 学会等名
      学術情報メディアセンターセミナー「教育データの利活用による教育変革:これまでの実践知を踏まえた今後の展望」, 京都大学
    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
  • [学会発表] Learning Analytics Platform Analysis of Reading Behavior and Academic Performance in Open-book Assessment2021

    • 著者名/発表者名
      Flanagan Brendan
    • 学会等名
      The 7th International Symposium toward the Future of Advanced Researches in Shizuoka University (ISFAR-SU2021), 静岡大学
    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 招待講演
  • [学会発表] Efficiency or Engagement: Comparison of Book Recommendation Approaches in English Extensive Reading2020

    • 著者名/発表者名
      Takii Kensuke, Flanagan Brendan, Ogata Hiroaki
    • 学会等名
      28th International Conference on Computers in Education Conference
    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Learning Analytics for Humanities and Design Education2020

    • 著者名/発表者名
      Majumdar Rwitajit, Bakilapadavu Geetha, Rajendran Ramkumar, Sahasrabudhe Sameer, Flanagan Brendan, Chen Mei-Rong Alice, Ogata Hiroaki
    • 学会等名
      28th International Conference on Computers in Education Conference
    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Identifying Student Engagement and Performance from Reading Behaviors in Open eBook Assessment2020

    • 著者名/発表者名
      Flanagan Brendan, Majumdar Rwitajit, Takii Kensuke, Ocheja Patrick, Chen Alice, Ogata Hiroaki
    • 学会等名
      28th International Conference on Computers in Education Conference
    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] A Prototype Framework for a Distributed Lifelong Learner Model2020

    • 著者名/発表者名
      Ocheja Patrick, Flanagan Brendan, Oyelere Sunday, Lecailliez Louis, Ogata Hiroaki
    • 学会等名
      28th International Conference on Computers in Education Conference
    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Supporting Group Learning Using Pen Stroke Data Analytics2020

    • 著者名/発表者名
      Yoshitake Daichi, Flanagan Brendan, Ogata Hiroaki
    • 学会等名
      28th International Conference on Computers in Education Conference
    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Learning Analytics of Critical Reading Activity: Reading Hayavadana during Lockdown2020

    • 著者名/発表者名
      Majumdar Rwitajit, Bakilapadavu Geetha, Majumder Reek, Chen Alice, Flanagan Brendan, Ogata Hiroaki
    • 学会等名
      28th International Conference on Computers in Education Conference
    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Improving EFL students’ learning achievements and behaviors using a learning analytics-based e-book system2020

    • 著者名/発表者名
      Chen Alice, Majumdar Rwitajit, Hwang Gwo-Jen, Lin Yi-Hsuan, Akcapinar Gokhan, Flanagan Brendan, Ogata Hiroaki
    • 学会等名
      28th International Conference on Computers in Education Conference
    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Exploring temporal study patterns in eBook-based learning2020

    • 著者名/発表者名
      Akcapinar Gokhan, Hasnine Nehal, Majumdar Rwitajit, Chen Alice, Flanagan Brendan, Ogata Hiroaki
    • 学会等名
      28th International Conference on Computers in Education Conference
    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] E-book based Learning in times of Pandemic2020

    • 著者名/発表者名
      Majumdar Rwitajit, Chen Alice, Flanagan Brendan, Ogata Hiroaki
    • 学会等名
      28th International Conference on Computers in Education Conference
    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Exploring student approaches to learning through sequence analysis of reading logs2020

    • 著者名/発表者名
      Akcapinar Gokhan, Chen Alice, Majumdar Rwitajit, Flanagan Brendan, Ogata Hiroaki
    • 学会等名
      International Conference on Learning Analytics & Knowledge
    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Smart dictionary for e-book reading analytics2020

    • 著者名/発表者名
      Lecailliez Louis, Flanagan Brendan, Chen Alice, Ogata Hiroaki
    • 学会等名
      International Conference on Learning Analytics & Knowledge
    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] LA Platform in Junior High School: Trends of Usage and Student Performance2020

    • 著者名/発表者名
      Majumdar Rwitajit, Kuromiya Hiroyuki, Komura Kiriko, Flanagan Brendan, Ogata Hiroaki
    • 学会等名
      International Conference on Learning Analytics and Knowledge
    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Learning Engagement and Clustering Analysis based on Student Interaction with Digital Textbooks2020

    • 著者名/発表者名
      Owoeye Oluwaseyi A.A., Ocheja Patrick, Flanagan Brendan, Ogata Hiroaki
    • 学会等名
      International Conference on Learning Analytics and Knowledge
    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Improving Learning Analytics and Student Performance through Connected Lifelong Learning on the Blockchain2020

    • 著者名/発表者名
      Ocheja Patrick, Flanagan Brendan, Lecailliez Louis, Ogata Hiroaki
    • 学会等名
      International Conference on Learning Analytics and Knowledge
    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] The 2nd Workshop on Predicting Performance Based on the Analysis of Reading Behavior2020

    • 著者名/発表者名
      Flanagan Brendan, Majumdar Rwitajit, Shimada Atsushi, Ogata Hiroaki
    • 学会等名
      International Conference on Learning Analytics and Knowledge
    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Open e-Book Assessmentによる成績評価2020

    • 著者名/発表者名
      Flanagan Brendan
    • 学会等名
      第8回4月からの大学等遠隔授業に関する取組状況共有サイバーシンポジウム, 国立情報学研究所
    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 招待講演
  • [学会発表] 語彙知識マップを用いた多読用絵本推薦システム2020

    • 著者名/発表者名
      滝井健介, Flanagan Brendan, 緒方広明
    • 学会等名
      第32回教育学習支援情報システム研究発表会(CLE32), 2020-CLE-32
    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
  • [学会発表] Oh! Another Deadline: Cohort Analysis of Learner’s Behaviors in Self-Directed Tasks2020

    • 著者名/発表者名
      Majumdar Rwitajit, Li Huiyong, Yang Yuan Yuan, Flanagan Brendan, Akcapinar Gokhan, Ogata Hiroaki
    • 学会等名
      IEEE 20th International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT)
    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] The Relationship Between Student Performance and Reading Behavior in Open eBook Assessment2020

    • 著者名/発表者名
      Flanagan Brendan, Majumdar Rwitajit, Akcapinar Gokhan, Ogata Hiroaki
    • 学会等名
      IEEE 20th International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT)
    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] How Does The Quality of Students’ Highlights Affect Their Learning Performance in e-Book Reading2020

    • 著者名/発表者名
      Yang Albert, Chen Y, Flanagan Brendan, Ogata Hiroaki
    • 学会等名
      28th International Conference on Computers in Education Conference
    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Applying Key Concepts Extraction for Evaluating the Quality of Students’ Highlights on e-Book2020

    • 著者名/発表者名
      Yang Albert, Chen Y, Flanagan Brendan, Ogata Hiroaki
    • 学会等名
      28th International Conference on Computers in Education Conference
    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
    • 国際学会
  • [備考] Project homepage

    • URL

      https://flanaganacademic.wordpress.com/

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
  • [備考] Project Homepage

    • URL

      https://flanaganacademic.wordpress.com

    • 関連する報告書
      2020 実績報告書
  • [学会・シンポジウム開催] The 5nd Workshop on Predicting Performance Based on the Analysis of Reading Behavior2023

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
  • [学会・シンポジウム開催] The 4nd Workshop on Predicting Performance Based on the Analysis of Reading Behavior2022

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
  • [学会・シンポジウム開催] The 9th Workshop on Learning Analytics (LA) Technologies & Practices for Evidence-based Education2022

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書

URL: 

公開日: 2020-04-28   更新日: 2025-01-30  

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi