研究実績の概要 |
本年度の最大の成果は、6-8月 Ed.D. thesis examiner of Hong Kong University of Education【香港教育大学 Ed.D.博士論文・学外審査員】 として 「Principal Leadership for Promoting Knowledge Management」のEd.D.論文の審査委員を担当したことである。この依頼を受けるために、各国際学会のシンポジウムを担当した。 1)Structure and Agency: Comparing Lesson Study Practices in Asian Contexts, Hong Kong, Japan, Singapore, World Association of Lesson Studies @Amsterdam (2019年9月).2)Lesson study in initial training: an international perspective; Netherlands, Ireland, Norway, Japan, World Association of Lesson Studies @Amsterdam (2019年9月) 3)Lens from Lesson Study and Systematic Classroom Observation Research: Les sons learnt from Japan, China, and Hong Kong, Singapore, World Education Research Association @Tokyo,( 2019年8月).以上が国際的な研究評価へとつながり、本Ed.D.学外審査員の依頼となった。その審査基準等を明らかにすることが、我が国のEd.D.導入の示唆となる。
|