2021 Fiscal Year Final Research Report
Lifecourse epidemiology to investigate the process of personalized value development during adolescent
Project Area | Science of personalized value development through adolescence: integration of brain, real-world, and life-course approaches |
Project/Area Number |
16H06398
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research on Innovative Areas (Research in a proposed research area)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Review Section |
Complex systems
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Research Institution | Tokyo Metropolitan Institute of Medical Science |
Principal Investigator |
NISHIDA Atsushi 公益財団法人東京都医学総合研究所, 社会健康医学研究センター, 社会健康医学研究センター長 (20510598)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
山崎 修道 公益財団法人東京都医学総合研究所, 社会健康医学研究センター, 副参事研究員 (10447401)
川上 憲人 東京大学, 大学院医学系研究科(医学部), 教授 (90177650)
長谷川 眞理子 総合研究大学院大学, なし, 学長 (00164830)
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Project Period (FY) |
2016-06-30 – 2021-03-31
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Keywords | ライフコース / 発達疫学 / 思春期 / 主体価値 / コホート |
Outline of Final Research Achievements |
Nishida and colleagues implemented a self-developed application for measurement of personal values within a large adolescent cohort study. Results of this research demonstrated that acquisition and subsequent revision of role models, along with development of self-regulation, formed the basis for maturation of individual autonomy; individual autonomy then proceeded to underlie formation of personal values. Yamasaki and colleagues, using data from a British birth cohort, demonstrated that the interaction of adolescent personal values and self-regulation predicted wellbeing in old age. Using data from both national and international cohorts, Kawakami and colleagues investigated relationships between childhood experiences and adolescent personal values, and additionally demonstrated influences of adolescent personal values on physical and mental health in adulthood.
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Free Research Field |
ライフコース疫学、発達疫学、行動科学
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
思春期主体価値が人間の長期的なウェルビーイングを高めるための重要な介入点となる可能性があること、さらに思春期の主体価値発達を支える要因としてロールモデルを獲得・更新していくプロセスが重要であることが示唆された。子どもたちのウェルビーイングを高めるために、多様なロールモデルと出会える環境を構築することが重要である。
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