Outline of Annual Research Achievements |
以下の研究を行い、著書4冊、学術論文14編、学会発表9件を成果発表した。 〇著書 1)ラグジュアリーと非ラグジュアリーの店舗立地戦略-理想の自分、現実の自分とブランドの関係-(監修)、文眞堂、2020 2)感性産業のブランディング-グランドセイコー、ファクトリエ、超高密度織物DICROS、伝統工芸ブランドHIRUME-(編)、海文堂出版、2020 3)老舗ものづくり企業のブランディング-鎚起銅器・玉川堂、香老舗松栄堂、京唐紙・唐長、甲州印伝・印傅屋上原勇七-(編)、同友館、2020 4)地場伝統企業のものづくりブランディング-玉川堂、勝沼醸造、白鳳堂、能作はなぜ成長し続けるのか-(共著)、晃洋書房、2020 ○学術論文 1)Luxury Strategy by Simple and Pleasant Life-Style Brand of MUJI: Flagship Store Strategy for Large Store Location (共著), Journal of Textile Science & Fashion Technology, 6(4), 1-7, 2020 2)「旗艦店戦略」によるブランド構築-ユニクロと無印良品の海外事例に見る-、商品開発・管理研究、17(1), 26-46, 2020 3)Launch of Sustainable Plastic Apparel: Effects of Brand Luxury and Experience on Consumer Behaviour (共著), Sustainability, 12(18), 7662, 1-15, 2020 4)Luxury Strategy Comparing SPA Brands and Luxury Brands: Flagship Store Strategy for Large Store Location (共著), Journal of Textile Science & Fashion Technology, 7(3), 1-8, 2021 5)Cases Analysis on Business Model Innovation between Tangible and Intangible Products (共著), Proceedings of the 11th Annual International Conference on Industrial Engineering and Operations Management, Singapore (IEOM2021), ID 259 1-11, 2021 6)High-end Disruptive Innovation as Exemplified by BALMUDA Case (共著), ibid., ID 372 1-12, 2021等
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