Project/Area Number |
19300266
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Science education
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Research Institution | Seisa University |
Principal Investigator |
SHIMONO HIROSHI Seisa University, 共生科学部, 教授 (30142631)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
坂上 寛一 星槎大学, 共生科学部, 教授 (10014961)
森川 和子 星槎大学, 共生科学部, 教授 (50015046)
坪内 俊憲 星槎大学, 共生科学部, 准教授 (50382560)
金 泰勳 星槎大学, 共生科学部, 准教授 (20382559)
岡田 和徳 星槎大学, 共生科学部, 生涯学習担当課長 (00382565)
高橋 修 東京学芸大学, 教育学部, 准教授 (20242232)
遠藤 忠 宇都宮大学, 教育学部, 教授 (10104118)
関 啓子 一橋大学, 社会(科)学研究科, 教授 (20107155)
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Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
遠藤 忠 宇都宮大学, 教育学部, 教授 (10104118)
大塚 豊 広島大学, 大学院・教育学, 教授 (00116550)
岡本 弥彦 麻布大学, 環境科学部, 教授 (10367245)
川野辺 敏 星磋大学, 共生科学部, 教授 (60382553)
金 泰勲 星槎大学, 共生科学部, 准教授 (20382559)
五島 政一 国立教育政策研究所, 基礎研究部, 総括研究官 (40311138)
坂上 寛一 星援大学, 共生科学部, 教授 (10014961)
関 啓子 一橋大学, 大学院・社会学, 教授 (20107155)
田口 公則 生命の星・地球博物館, 学芸員 (70300960)
高橋 修 東京学芸大学, 教育学部, 准教授 (20242232)
坪内 俊憲 星槎大学, 共生科学部, 准教授 (50382560)
鳩貝 太郎 国立教育政策研究所, 基礎研究部, 総括研究官 (10280512)
森川 和子 星槎大学, 共生科学部, 教授 (50015046)
谷田部 玲生 桐蔭横浜大学, スポーツ健康政策部, 教授
岡田 和徳 星槎大学, 共生科学部, 生涯学習担当課長 (00382565)
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Project Period (FY) |
2007 – 2009
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2009)
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Budget Amount *help |
¥16,120,000 (Direct Cost: ¥12,400,000、Indirect Cost: ¥3,720,000)
Fiscal Year 2009: ¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2008: ¥5,200,000 (Direct Cost: ¥4,000,000、Indirect Cost: ¥1,200,000)
Fiscal Year 2007: ¥6,370,000 (Direct Cost: ¥4,900,000、Indirect Cost: ¥1,470,000)
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Keywords | 学校教育 / 科学的表現 / パターン認識 / 環境学習 / 博物館 / 自然のパターン / 野外学習 / 実験授業 / ロシア |
Research Abstract |
The results of study are follows; (1) It was discussed the definition of grasp on pattern in natural phenomena. (1) The phenomena to be able the observation on correlation. (2) The phenomena to be able the observation on connection. (3) The phenomena to be able the observation on change. (2) It was studied the investigation for environment education on Russia (Khabarovsk) and China (Peking, Shanghai) (3) It was tried the experimental instruction for environment education to use grasp on pattern in elementary and junior high school. (4) It was developed 67program for environment learning based on the experimental instruction. (5) It was published 2report on this study.
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