The research that the history lessons should practice according to the grade of educational institutions
Project/Area Number |
19730540
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Research Category |
Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Research Field |
Education on school subjects and activities
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Research Institution | Shujitsu University |
Principal Investigator |
TAKENAKA Nobuo Shujitsu University, 人文科学部, 講師 (60432704)
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Project Period (FY) |
2007 – 2008
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2008)
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Budget Amount *help |
¥2,240,000 (Direct Cost: ¥2,000,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2008: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2007: ¥1,200,000 (Direct Cost: ¥1,200,000)
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Keywords | 歴史教育 / 発達段階 / シークエンス / 教育学 / 教育系心理学 |
Research Abstract |
日本の学習指導要領にあたるナショナル・カリキュラムに基づき,構造的・系統的に教育課程が組織されているイギリスの歴史教育を手がかりに,学校段階に応じていかなる差異を設け,歴史教育実践をおこなっていくべきなのか,をカリキュラム,教科書,授業実践の三つのレベルから,複合的・具体的に解明することによって,学校段階に応じて歴史教育をいかなる方略を採用して段階的に行っていくことが望ましいのかに関する一つの方略を明らかにした。
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Report
(3 results)
Research Products
(4 results)